Správná funkce kompresoru je důležitá pro spolehlivý pohyb chladicího média v celém systému klimatizace. Kompresor je silně mechanicky namáhanou součástí a je velmi důležité dbát na jeho výrobní kvalitu a zpracování.
Zatímco u starších typů vozidel, například u vozidla Škoda Octavia I, byla součástí řemenice elektromagnetická spojka, která spínala kompresor jen když bylo potřeba, u novějších vozidel se při běžícím motoru klimakompresor točí stále. Proto je u novějších vozů klimakompresor více namáhán a je potřeba chladivo, chladič a ostatní části udržovat v dobrém stavu.
V případě že například uteče chladivo, kompresor se zpravidla zadře a špony se dostanou do celého systému. V tom případě je potřeba systém vyčistit a vyměnit vysoušeč/chladič). Nebo se může stát, že vysoušeč zamrzne a tak se u kompresoru střihne hřídel řemenice.
Pokud dojde u kompresoru k některé z uvedených komplikací, je důležité nejprve zjistit, o jaký problém se jedná a následně ho řešit.