Správná funkce kompresoru je důležitá pro spolehlivý pohyb chladicího média v celém systému klimatizace. Kompresor je silně mechanicky namáhanou součástí a je velmi důležité dbát na jeho výrobní kvalitu a zpracování.
Kód produktu | Název | Sklad | Cena bez DPH | Cena s DPH | |
---|---|---|---|---|---|
1J0820811M-vika | Spojka elektro-magnetická klima-kompresoru Octavia I - Vika | Skladem na externím skladu | 980,17 Kč | 1 186 Kč | |
1J0820811M-orig | Spojka elektro-magnetická klima-kompresoru Octavia I 1J0820811M - Originál | Skladem | 2 049,59 Kč | 2 480 Kč | |
1J0820803K-niss | Kompresor klimatizace Octavia I 1J0820803K - Nissens | Skladem na externím skladu | 3 855,37 Kč | 4 665 Kč | |
1K0820859F-mahle | Kompresor klimatizace 1K0820859F - Mahle | Objednáno | 4 333,06 Kč | 5 243 Kč | |
6Q0820808F-niss | Kompresor klimatizace Fabia I, Fabia II, Roomster - Nissens | Skladem na externím skladu | 4 573,55 Kč | 5 534 Kč |
Zatímco u starších typů vozidel, například u vozidla Škoda Octavia I, byla součástí řemenice elektromagnetická spojka, která spínala kompresor jen když bylo potřeba, u novějších vozidel se při běžícím motoru klimakompresor točí stále. Proto je u novějších vozů klimakompresor více namáhán a je potřeba chladivo, chladič a ostatní části udržovat v dobrém stavu.
V případě že například uteče chladivo, kompresor se zpravidla zadře a špony se dostanou do celého systému. V tom případě je potřeba systém vyčistit a vyměnit vysoušeč/chladič). Nebo se může stát, že vysoušeč zamrzne a tak se u kompresoru střihne hřídel řemenice.
Pokud dojde u kompresoru k některé z uvedených komplikací, je důležité nejprve zjistit, o jaký problém se jedná a následně ho řešit.